dimecres, 18 de maig del 2016

El relat pas a pas 6: Albert

ARGUMENT:
En aquest capítol coneixerem n'Albert Garau, l'inspector de policia que escoltarà les últimes paraules de na Isabel, la mare d'Inés.

LÈXIC:
  • Quina diferència de significat hi ha entre tràfectràfic i trànsit
Tenien la satisfacció de saber que, malgrat quedar-los el tràfec d'ordenar tot aquell caos, allò era el que sempre havien somniat. (pàg.52)
  • Cerca un sinònim adequat a les paraules destacades que surten en algunes frases d'aquest capítol:
  • ...aquella forma d'actuar potser estava condicionada pel tipus de feina que tenia, en la qual tothora la raboseria jugava un paper fonamental.
  • ...li va semblar un home exageradament proterviós... (pàg. 53)
  • ...va començar a remenar entre les endergues fins que, a la fi, el va trobar...

PARLEM-NE:
  • A l'inici del capítol l'Albert descriu com és la casa on s'acaba de mudar. Quina és per a tu la casa ideal. Fes-ne una descripció. T'agrada viure al camp o a la ciutat?
  • L'Albert és inspector de policia i na Rosa, la seva dona, infermera. Com descriuries aquestes professions? Quines qualitats són necessàries per desenvolupar aquestes feines?
  • N'Albert,en veure na Rosa per primera vegada, va saber que era l'amor de la seva vida. Creus en l'amor a primera vista?

3 comentaris:

  1. La casa de mi vida es en la que vivo va hacer ya 39 años. Cuando llegamos a ella de recién casados me pareció preciosa, por la cantidad de luz natural que entra durante todo el día (con mis padres vivía en un piso interior en el que teníamos la luz encendida todo el día). Por las ventanas de delate puedo ver el Miguelete, tiene cuatro habitaciones, dos baños, un comedor y una cocina. Con el paso de los años hemos tenido que pelear por conservarla muchísimo y hoy en día lo seguimos haciendo. Pero es la casa de mi vida y no me gustaría perderla.
    A.H.M.

    ResponElimina
  2. La casa ideal es la que vive cada uno. A mi me gusta la ciudad pues hay una oferta muy variada como exposiciones, cine, teatro...Pero también añoro el vivir delante del mar, poder ver la salida del sol y la luna. Como la luna va saliendo poco a poco de las aguas y reflejandose en ellas.
    Carmen

    ResponElimina
  3. Dificil de resumir esta pregunta. A primera vista puede atraerte una persona, su físico, modales, "chispa". Hay que conocerla para enamorarse de ella. No es fácil la convivencia por lo tanto a primera vista no nos podemos valorar si podremos compartir una serie de vivencias de nuestras vidas.
    Carmen
    Carmen

    ResponElimina